mandag den 22. august 2011

Kursus i nålebinding.

Jeg underviser i nålebinding den 29 -30 okt. 2011,  i Jernalderlandsbyen i Næsby. Se program på www.aktivhistorie.dk.   Mange sidder og nålebinder på historiske markeder, det er fint, men jeg vil også gerne bruge teknikken til nutidigt brug. Der kan laves så meget forskelligt med dette lille redskab - det fylder ikke meget og er nemt at tage med i tasken.

Tingene på billederne er syet i maskinspundet uld.

Mine yndlingsnåle bruger jeg som halssmykke.

Halvhandsker i Åslesting-bliver forskelligt på ret og vrang.

Hue -nem og hurtig at sy.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Tak for et dejligt, hyggeligt og lærerigt kursus. Efter at have brugt timer på at prøve at lære nålebinding fra bøger var det dejligt befriende endeligt at komme igang! Du forklarer det så det er til at forstå - jeg kommer igen til næste år og stiller mere kvalificerede spørgsmål :-)
    Hilsen Anette

    SvarSlet